”FartVape” on läppä. Antimainos. Se ei ole oikea tuote, vaan vastaisku sille, miten sähkötupakkaa yritetään brändätä makeaksi ja harmittomaksi. Totuus on toinen.

Sähkötupakka ei ole mikään höyrykarkki, vaikka sen ulkokuori olisi värikäs ja maku mansikkapiirakkaa. Taustalla on nikotiini, riippuvuus ja bisnes, joka tähtää suoraan nuoriin.

Nikotiinia? On. Haitallisia kemikaaleja? Mahdollisesti.
Vaikka sähkötupakkaa ei polteta, sen sisäänhengitetty höyry ei ole pelkkää vesihöyryä. Se voi sisältää aineita, jotka ärsyttävät hengityselimiä tai vaikuttavat keuhkoihin. Ja nikotiinia löytyy monista tuotteista yllättävän suuria määriä – jopa silloin, kun tuote on merkitty ”miedoksi”.

Huvikäyttö voi muuttua riippuvuudeksi.
Nikotiini koukuttaa. Nopeasti. Ja nuoren keho – erityisesti kehittyvät aivot – on sille erityisen herkkä. Sähkötupakka voi vaikuttaa keskittymiseen, mielialaan, uneen ja jopa muistiin. Moni huomaa liian myöhään, että ilman ei enää oikein pärjää.

Ja se visuaalinen maailma? Ei sattumaa.
Makeat maut, neonvärit, siistit somevideot – sähkötupakkaa myydään kuin karkkia. Ja sitä mainontaa suunnitellaan tarkasti. Et ole sattumalta sen kohderyhmä – olet juuri se, jolle nämä laitteet halutaan myydä.

Kyse ei ole trendistä. Vaan strategiasta.
Sähkötupakan takana on iso bisnes. Ja sä olet se, jolta se bisnes odottaa rahaa – ja riippuvuutta.

FartVape – for your pleasure?
Ei ehkä kuitenkaan.

Haluuks tietää viel enemmän? Laita ihmees kyssärii meil <3 Kysy – Fråga – Buenotalk

Mitä pidit videosta? Olisi upeaaa, jos jaksaisit täyttää tämän palautekyselyn <3

Edellinen
Tilaa
Ilmoita
guest
0 Comments
Vanhimmat
Uusimmat Eniten äänestetyt
Rivinsisäiset palautteet
Näytä kaikki kommentit

Lisää juttuja tästä aiheesta